Formula 1 yarış arabalarında kullanılan balkabağı lastiklerinin asıl kullanım amacı hepimizi merak konusu olmuştur. Bugün, yarışlarda büyük değere sahip olan lastikler hakkında bilmeniz gereken her şeyi derledik. Detaylar burada…
Teknoloji ile iç içe bir spor: Formula 1
Günümüz motor yarışlarının ön saflarında yer alan Formula 1, mühendislik, strateji ve sürücü mahareti gibi unsurlarla dünya çapında takip edilen ve teknoloji ile iç içe bir spor dalı olarak öne çıkıyor. Araçlarda kullanılan motor, süspansiyon, aerodinamik ve fren gibi modüllerin yanı sıra yarışın vazgeçilmezi olan lastikler de büyük önem taşıyor.
Formula 1’deki lastiklerin değeri:
Her geçen gün gelişen otomobil sektöründe araçlarımızın vazgeçilmezi olan lastikler de bu gelişimden nasibini alıyor. Mevsimlere ve hava şartlarına bağlı olarak kullanılan bu bölümler aynı zamanda ünlü motor sporu F1 için de büyük değer taşımaktadır.
Ancak şehir içinde kullanılan lastikler ile yarış için kullanılan lastikler arasında büyük farklar vardır. Görünüşünden de anlayabileceğimiz yarış lastikleri alışılagelmiş tasarımların yanı sıra oluksuz bir yapıya sahip. Kabak lastiği dediğimiz bu yapı, yarışlarda inanılmaz suratlar yapan arabaların yolda kalmasını sağlayan en büyük unsur olarak öne çıkıyor.
‘Kabak’ lastiklerinin ana amacı:
Formula 1’de kabak ‘, yarış sırasında sıcaklıkları arttıkça yüzeyde oluşan lastikler. çıkıntılar ve oluklar çünkü tercih ediliyor. Bu lastikler daha fazla yüzey alanına sahip oldukları için daha fazla tutuş sağlayabilirler. Bu sayede pilotlar ne olduğu belli olmayan yüzlerle daha güzel. frenleme ve hızlanma Yarışın korkulu rüyası olan virajlarda daha uygun yön alma yeteneğine sahip.
Yüksek sıcaklıklara karşı güçlü.
300 km/s Pistte yüzün üzerinde hareket eden araçların sürtünme kuvvetinin oluşturduğu ısıya dayanabilen lastikler, yüksek hızlara rağmen yol tutuş sağlayabiliyor.
Kabak lastikleri ısıtıldığında yüzeylerindeki çıkıntı ve olukların yumuşaması sayesinde daha dayanıklıdır. iletişim alanına anlıyor Bu, sürücülerin virajları daha yüksek hızlarda almasına, daha iyi fren yapmasına ve daha hızlı hızlanmasına olanak tanır.
Hava koşulları büyük önem taşımaktadır.
Mevcut F1 yarışları, tarihte hiç olmadığı kadar hava koşullarına bağlı. Bu durumun en büyük sebebi yine lastiklerde bilinmiyor. Yağmur, kar ve dolu gibi zorlu hava koşullarında lastikler düz Özelliği nedeniyle pilotlara zor anlar yaşatabilir.
daha yeterli olmasına rağmen elleçleme Lastiği sağlayan lastikler, özellikle sıcak ve kuru havalarda normalden daha fazla aşınır ve birçok kez değiştirilmesi gerekir.
F1’de kullanılan lastik türleri
Daha önce de belirttiğimiz gibi F1 lastikleri kısa sürede en yüksek verimle çalışacak şekilde üretilir. Takımlar, verimliliği her piste ve hava koşullarına göre değişen çeşitli lastik seçeneklerine sahiptir.
Söz konusu lastik çeşitleri üçe ayrılmaktadır. Bunlar:
1. Yumuşak Lastikler: Yumuşak lastikler, daha az güçlü olmalarına rağmen daha fazla tutuş sağlar. Bu lastikler sıcak havalarda ve kısa yarışlarda tercih edilmektedir.
2. Orta Lastikler: Orta lastikler, yumuşak lastiklere göre daha dayanıklıdır ve daha geniş bir sıcaklık aralığında kullanılabilir. Bu lastikler uzun yarışlar ve değişken hava koşulları için tercih edilir.
3. Sert Lastikler: Sert lastikler en güçlü lastik türüdür ve daha az tutuş sağlar. Bu lastikler soğuk hava koşullarında ve uzun yarışlarda tercih edilmektedir.
Peki bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım…
haberpayas.com.tr