Ekonomi

Avrupalı otomobil üreticileri model değişiklikleri nedeniyle satışlarda düşüş yaşıyor

Aralarında Volkswagen XETRA:VOWG_p, Mercedes-Benz OTC:MBGAF ve Stellantis NYSE:STLA’nın da bulunduğu Avrupalı otomobil üreticileri, yüksek faiz oranları ve yeni araçlara yönelik tüketici talebinin azaldığı bir ortamda yeni modellerini piyasaya sürmeye hazırlanırken Salı günü satış ve gelirlerinde düşüş bildirdi. Satışlardaki gerileme şirketlerin hisse senetlerini olumsuz etkiledi; Mercedes-Benz %3,6, Stellantis yaklaşık %1,5 ve Volkswagen %2,1 düşüş yaşadı.

Düşüş, hem kitlesel pazar hem de lüks otomobil segmentlerini etkileyerek genel olarak hissedildi. Mercedes-Benz CFO’su Harald Wilhelm ilk çeyrekteki pazar zayıflığını kabul ederek en üst düzey araç ürünlerinin bile gerilemeden etkilenmediğini belirtti. Wilhelm küresel ekonomik ve jeopolitik belirsizlikler karşısında dikkatli olunması gerektiğini vurguladı.

Satışlardaki düşüşe ve Mercedes-Benz’in ilk çeyrek kazançlarındaki %30’luk düşüşe rağmen, Alman lüks otomobil üreticisi yüksek fiyat seviyelerini korumaya kararlı. Volkswagen de faaliyet kârında %20’lik bir düşüş bildirirken, Stellantis aynı dönem için %12’lik bir gelir düşüşü açıkladı.

Her üç otomobil üreticisi de 2024 kâr veya satış hedeflerine bağlı kalarak, yeni modellerinin pazara girmeye hazırlandığı şu günlerde güven sinyalleri veriyor. Avrupa otomotiv endüstrisi, Çin’deki yerel üreticilerin sert rekabeti ve Tesla NASDAQ:TSLA ve Çinli EV üreticilerine ayak uydurmak için elektrikli araçlara (EV) büyük yatırım yapma ihtiyacı gibi çeşitli zorluklarla mücadele ediyor.

Stellantis CFO’su Natalie Knight, yeni ürün portföylerine geçişin ve yaklaşan lansmanlar öncesinde stokları azaltma çabalarının sevkiyatları ve geliri etkilediğini belirtti. Şirket, bu önemli ürün tanıtımları öncesinde fiyatlandırma stratejisini güçlendirmeye odaklanıyor.

Jefferies analistleri, Stellantis’in gelir kaybının büyük ölçüde satış hacimlerinin ve fiyatların beklentilerin altında kaldığı Avrupa performansından kaynaklandığını belirtti. Bununla birlikte, net fiyatlandırmanın diğer pazarlarda daha güçlü kaldığına dikkat çektiler.

Volkswagen, ilk çeyreğin sonuna doğru siparişlerde bir artış gözlemledi ve bunun ikinci çeyrek sonuçlarını iyileştirmesi bekleniyor. Şirket bu yıl 30 yeni model tanıtmayı planlıyor ve yıl ilerledikçe satışları artırmayı hedefliyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-imranli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu